Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Saab Tesztek képes leírás - Saab.tlap.hu
részletek »

Saab Tesztek - Saab.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: saab.tlap.hu » Saab Tesztek
Keresés
Találatok száma - 5 db
Saab 9-3 Aero TTid

Saab 9-3 Aero TTid

Van benne erő, stílus, vezető köré épített műszerfal, mind-mind régi saabos reminiszcenciák. Az ember azt gondolná ez elég is. Ha viszont véletlenül nem így gondolná, akkor félelmetes hasba akasztós dumával és a svéd luxusautók gyorsulását meghazudtoló tempóval próbálják a forgalmazó agresszív ügynökei levenni a lábáról, sőt, egyenesen belepréselni egy drága Saab vezetőülésébe. Persze, a Saabbal nemcsak rideg vasat, hanem életérzést is veszünk, de ha az utcáról esnék be, kicsit sem lenne meggyőző a kiszolgálás: nyilván fontos dolgok után gondterhelt arccal siető öltönyös-nyakkendős alakok, akik, ha végül figyelemre is méltatnak, kicsit leereszkedőre sikerült műmosollyal zengik a márka dicséretét. Félreértés ne essék, információ tekintetében borzasztóan jól képzettek, álmukból felébresztve fújják a fontos adatokat, de pökhendi, lehengerlő modoruk nem illik a visszafogott eleganciát sugárzó vagy sugározni kívánó Saabokhoz.

Saab Turbo X

Saab Turbo X

Mi ez a bűz? Beleléptem volna valamibe? Jobb lábam a gázon, a bal talpam meg hiába próbálom nézegetni, nem látom vezetés közben az ülésből. Valaki irigységből belerondított a motortérbe? Esetleg egy rénszarvas, akit dühít, hogy a makettjeit pusztítják a legendás töréstesztekhez? Nincs rá magyarázat, mint aki halkan belelépett, olyan a szag az új super-Saabban. Ami már csak azért is szégyen, mert gyakorlatilag 14 milliótól indul az ára, és nem mellesleg ilyen jó autót ritkán vezet az ember. Mert tagadhatatlan: a Turbo X igen jó autó. Nemcsak a 280 lóerő meg az összkerékhajtás miatt. Nemcsak az elképesztő ülések és a durva, 19-es kerekek miatt - tényleg, feltűnt már másoknak is, hogy a Saab valahogy genetikailag képtelen kényelmetlen üléseket és csúnya felniket gyártani?!

Saab 9-3 2.2 TiD ARC

Saab 9-3 2.2 TiD ARC

Hagyománytisztelő márka a Saab. Ezzel a ma már nem sokra elegendő tulajdonságával a svédek vékony, de annál ragaszkodóbb rajongói tábort tudtak kialakítani, ami azonban a gazdasági sikerhez még nem elég. Jelenleg a Saab veszteséges, sőt nagyon veszteséges, ezért típuspalettáját sürgősen meg kell újítania és ki kell bővítenie. Néhány tanulmányautót követően a reform első kézzelfogható jele az új 9-3-as volt, mely elődjéhez hasonlóan dízelmotorral is kapható. Ez a dízel az Opeltől érkezik, 2,2 literes, közvetlen befecskendezéses, és jelen formájában, 125 lóerős teljesítménnyel már az előd utolsó évében is szolgálatot teljesített a 9-3-asban. Elődjénél jóval dinamikusabb formában látott napvilágot az új Saab 9-3-as. Sok Saab-hívő kapott a szívéhez, amikor megtudta, hogy az utód nem ferde háttal, hanem limuzin kialakítással érkezik. Praktikus ötajtós később sem várható, lesz viszont gyönyörű kabrió és sokoldalú kombi. Az ötajtós forma könnyű pakolhatósági előnyeit leszámítva a limuzin Saab 9-3-as sem kelt csalódást, mivel a rövid csomagtérfedél miatt a dinamikus képet mutat az autó. A pici fedél hátránya viszont, hogy az amúgy sem nagy, 425 literes csomagteret nehéz megtölteni.

Saab 9-3-as teszt

Saab 9-3-as teszt

Egy feltűnő Saab például a 9-3-as Aero Convertible, vagyis a legerősebb kabrió. Tesztautónk ráadásul fehér. Ráadásul gyári Hirsch-tuninggal felvértezve. A neves svájci cég nem csak az autó szívét tette izmosabbá 25 lóerővel, de a futómű, a fékek és a külső-belső látványelemek is erősítik a sportos hatást. Már csukott tetővel is szívdobogtató látvány a harmonikusan tagolt lemeztest. Agresszív vágású első lámpáival, ezüstös betéteivel és háromrészes hűtőmaszkjával ellentmondást nem tűrően vonja magára a figyelmet. Mint egy igazi playboy: nem az a fajta, aki csak szabóhoz és fodrászhoz jár. Külseje elárulja, rendszeresen használja az edzőgépeket, és vállalja az extrém sportok kihívásait. Ha lehetséges egy ilyen emberi karakterből autót gyúrni, akkor a Saab tervezőinek sikerült. Ne kerteljünk: ez a kocsi, ebben a formájában Alfa-hímeknek készült. Nem felelőtlen száguldozóknak, hanem a bármikor rendelkezésre álló, fölényes erőt magabiztosan kihasználóknak.

Saab 9-7X  szabadidőautó

Saab 9-7X szabadidőautó

New-Yorkban bemutatásra került a Saab 9-7X, a legújabb svéd luxus terepjáró. Kanadában és az USA-ban kétféle motorral a jövő év elejétől lesz kapható, Európát viszont elkerüli az új modell. A Saab erőteljes Egyesült Államokbeli terjeszkedésének következő lépcsőfoka, a most bemutatott 9-7X szabadidőautó. A most bemutatott SUV a legnagyobb ütemben terjeszkedő szegmensbe tartozik, ugyanis évente 50 ezer autóval bővül a statisztikák szerint. A 9-7X magán hordozza a jellegzetes Saab jegyeket, a külső és a belső design tekintetében egyaránt, habár az alapot egy Chevrolet szolgáltatja. A slusszkulcs már jellegzetes módon, váltó mögött kapott helyett, de enélkül sem okoz gondot a márka megkülönböztetése a konkurenciától. Élményszerűen, sportosan vezethető autónak szánják a 9-7X-et, amely tulajdonsághoz az erőteljes motorok kiváló alapot nyújtanak. Az összkerék-hajtású Saab orrában egy soros hathengeres vagy egy V8-as motor duruzsol, a 18 colos könnyűfém felnik és bőrülések az alapfelszereltség részét képezik.

Tuti menü